måndag 18 juni 2007

Idag hade man ju en hare!

I dag tänkte jag försöka springa lite längre än vanligt, typ 7,5 km och kanske intervall efter det.
Jag förberedde mig med min iPod mini och valde att lyssna på Disturbed. Precis innan jag började springa så kom det en spinkig lirare med hästsvans joggandes förbi, det verkade som han sprungit 5km innan eller nåt.

Jag började springa och efter ett par hundra meter så märker jag att han ligger ca 50-100 meter framför mig och jag tänkte för mig själv att honom ska jag försöka haka på ett tag!!!

Jag är en IDIOT!!! Många vet det redan men detta är bara en bekräftelse.
Lyckades nämligen att hålla honom framför mig i ca 4,5 km innan jag fick släppa honom utom synhåll. När jag kom i mål efter 5km så stod han där och låste upp sin cykel, så jag passade på att skälla ut honom, för att han tvingade mig att springa så j-vla fort. Det är ju inte den här kroppen byggd för!!
Han fattade ingenting!

Nu är klockan elva på natten och jag har sprängande huvudvärk och smärtor i bena. Jag hatar Anders och Kennet!!

Ett litet plåster fick jag ju iallafall: AJK spelade oavgjort mot Gefle!

Inga kommentarer: